26 марта


14:53

У Києві скасували анонсовану півторадобову комендантську годину. Перехід на “літній час” ще не скасовано

12:38

Україна переводить стрілки на годину вперед, у Києві - комендантська година на півтори доби

21 марта


12:42

21.03.2022 у Києві та області на півтори доби вводять "посилену" комендантську годину

15 марта


15:06

У Києві та області знову запроваджують комендантську годину на півтори доби

11 марта


17:53

Міноборони РБ: інформація про ракетний удар по білоруському селу - фейк. Проте вторгнення в Україну готується

16:31

Російські літаки зайшли з території України і нанесли вогневе ураження по населених пунктах у Білорусі

15:58

Міністр оборони України звертається до народу Білорусі

22 мая


12:44

Операція «Гірдон»: Гіркін усім задоволений, а Гордона вважає дурнем, мерзотником, майже го…доном

14 мая


15:42

Окупанти «ізолювали» у Донецьку обвинуваченого у справі МН17

17 сентября


12:33

Гончарук прокоментував свій коментар щодо ПриватБанку

10:18

Прем’єр Гончарук не виключає «компроміс» із Коломойським щодо ПриватБанку

09:12

«Слуги народу» пропонують змінити закон «Про столицю» і провести вибори мера Києва у грудні

08:58

Будинок колишньої глави Нацбанку Гонтаревої спалили

08:40

Дoба ООС: один наш військовий загинув, двох поранено

16 сентября


17:28

Після програного Зеленським парі чиновників міської ради Дніпра оголошено в розшук

17:07

Скасовано постанову Матіоса про «засекречення» декларацій військових прокурорів

12:55

І цього тижня Зеленський не зможе відібрати у Авакова Нацгвардію

12:23

Бюджет-2020 презентують нардепам у п’ятницю

12:11

Посольство США сподівається, що нова ЦВК буде не гірше той, що розігнав Зеленський

11:59

Богдан - о фракції «Слуга народу»: там є «божевільні, психічно хворі»

08:41

Доба ООС: поранено одного військовослужбовця

15 сентября


17:27

Рада отримала проект держбюджету-2020

09:03

Доба ООС: обстріли не припиняються

14 сентября


14:59

Зеленський наклав вето на Виборчий кодекс з відкритими списками

08:50

Доба ООС: поранено вісьмох наших військових

13 сентября


18:44

У Кремлі наполягають: спочатку фіксація «формули Штайнмайера» - потім «нормандська» зустріч

17:26

Для Коломойського відкрилося «хороше вікно»: крізь нього він бачить вихід із ситуації з ПриватБанком

16:52

Меру Дніпра не пробачили вигране у Зеленського парі: у міськраді обшук

13:58

Порошенко прийшов на допит до ДБР – ДБР прийшло з обшуком до банка Порошенка

13:34

Стало відомо, під приводом чого намагаються вилучити у ПриватБанку документи, «пов'язані з юридичним захистом банку»

КРУ пришло к выводу: правительство Януковича «лечило» народ

Главное Контрольно-ревизионное управление Украины составило акт по итогам проверки Министерства здравоохранения Украины. Выяснилось, в частности, что к «проделкам» с бюджетными средствами причастно и Министерство финансов, руководимые нынешним и.о. премьера Азаровым.


Ниже - полный текст акта:

ДЕРЖАВНА КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНА СЛУЖБА

ГОЛОВНЕ КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНЕ УПРАВЛІННЯ УКРАЇНИ

Про результати перевірки використання бюджетних коштів на централізовану закупівлю медичних препаратів, виробів медичного призначення та обладнання

Відповідно до плану роботи на ї півріччя 2004 року органами державної контрольно-ревізійної служби проведено перевірку використання коштів Державного бюджету, виділених на фінансування бюджетних програм і заходів з охорони здоров'я за період з січня 2002 по січень 2004 року (окремі питання до 01.04.04). Перевірки проведено в Міністерстві охорони здоров'я України (далі МОЗ), на підприємствах, які забезпечували закупівлі, у постачальників медикаментів і виробів медичного призначення, а також в органах охорони здоров'я і лікувально-профілактичних закладах, які їх отримували і використовували.

Встановлено, що за наявності спеціального наказу МОЗу, який визначає регламент проведення централізованих закупівель, посадовими особами міністерства не забезпечено чіткий порядок виконання бюджетних програм як на етапі планування бюджетних призначень, так і при проведенні видатків та здійсненні поставок медикаментів, виробів медичного призначення та обладнання медичним установам і закладам регіонів.

Зокрема, терміни проведення тендерів не співпадали із затвердженими помісячними планами асигнувань, внаслідок чого бюджетні програми реалізувалися неритмічно, а окремі з них у 2003 році не були виконані. У зв'язку із затримками проведення тендерів до плану асигнувань, за поданнями МОЗу, Мінфіном вносилися зміни, кошти державного бюджету тривалий час перебували на рахунках підприємств, які за дорученнями МОЗу виконували функції з придбання і організації доставки медикаментів до регіонів, а також на рахунках постачальників товарів.

Зокрема, торги щодо закупівлі кардіостимуляторів (15,9 млн. грн.) та ендопротезів (10 млн. грн.), в основному, було проведено у листопаді-грудні 2003 року, внаслідок чого ці програми у 2003 році не були виконані.

Не зважаючи на те, що придбання лікарських засобів за окремими бюджетними програмами повністю було забезпечено коштами державного бюджету, внаслідок організаційних прорахунків МОЗу в їх реалізації, для закупівлі аналогічних препаратів залучено коштів місцевих бюджетів, призначених для галузі охорони здоров'я на придбання медикаментів, у 2002-2003 роках загалом у сумі 35,5 млн. гривень.

Так, за умови повного забезпечення коштами державного бюджету на придбання інсулінів, але організаційної неузгодженості їх поставок до регіонів, впродовж 2002-2003 років в регіонах для забезпечення безперебійного лікувального процесу на їх придбання залучено коштів місцевих бюджетів в сумі 29,3 млн. грн., тобто фактично цю суму відвернуто від інших потреб лікувальних установ. При цьому ціни, за якими закупалися окремі препарати за рахунок коштів місцевих бюджетів, нижчі від цін, за якими проводилися централізовані закупівлі МОЗом. Зокрема, при закупівлі тільки інсулінів трьох найменувань - Актропід НМ, Протафан НМ та Мікстард НМ за цінами, за якими вони придбавалися в областях (Одеській, Харківській, Тернопільській), за розрахунками, МОЗ міг би зекономити близько 1 млн. гривень.

Так само на придбання протитуберкульозних препаратів за найменуваннями аналогічними централізованим закупівлям, відвернуто 1,4 млн. грн. коштів місцевих бюджетів. При цьому за даними лікувальних закладів загальні залишки протитуберкульозних препаратів на початок 2004 року становили 60 млн. грн., або відповідали дворічному їх фактичному споживанню.

В порушення Порядку планування та виконання бюджетних програм, затвердженого власним наказом МОЗу від 16.05.02 № 179, МОЗом при формуванні номенклатури централізованих закупівель не повністю враховувалися пропозиції регіональних управлінь охорони здоров'я щодо потреби в медикаментах, обладнанні та інших виробах медичного призначення. Крім того, окремі управління самі необ'єктивно визначали потребу в них. Внаслідок вказаних причин на початок 2004 року в лікувальних закладах регіонів накопичилося поставлених МОЗом лікарських засобів та виробів медичного призначення загалом на суму понад 250 млн. грн., що відповідає половині проведених у 2003 році відповідних закупівель. При цьому запаси окремих препаратів і виробів медичного призначення в конкретних лікувальних закладах значно перевищують фактичне їх річне споживання.

Наприклад, у 2003 році у відповідності із затвердженими в бюджеті обсягами асигнувань придбано протитуберкульозних препаратів на суму 54,7 млн. грн., використано за цей період в лікувальному процесі на суму 30,1 млн. грн. Залишки препаратів (з урахуванням їх суми на початок року) становили 60,7 млн. грн. або дворічну потребу.

Запаси в лікувальних закладах онокологічних препаратів, поставлених в централізованому порядку, станом на 01.01.04 дорівнювали 57,6 млн. грн., або більше половини проведених у 2003 році закупівель.

При цьому перевірками засвідчено чисельні факти поставки МОЗом окремих онкопрепаратів у кількості, що значно перевищувала потребу в них, розраховану регіонами. Загалом в періоді, що перевірявся, понад заявлену потребу здійснено поставок онкопрепаратів на суму 16,3 млн. грн. Крім того, на суму 9,8 млн. грн. поставлено онкопрепаратів, які не заявлялися установами охорони здоров'я, внаслідок чого такі препарати не використовувалися або використовувалися частково.

Так, до установ Сумської області за період, що перевірявся, без заявки поставлено 96 найменувань препаратів на загальну суму 2399,1 тис. грн.; з яких було використано тільки на суму 958,1 тис. грн. Зокрема, до Сумського обласного онкологічного диспансеру поставлено препарат „Ідарубіцин (заведокс) 10 мг» у кількості 260 капсул на суму 123,3 тис. гри., який у лікувальному процесі не використовувався. Так само не використовувався поставлений без замовлення у 2003 році препарат „Ідарубіцин» у флаконах дозою 5 мг у кількості 120 флаконів на суму 69,5 тис. грн. За поясненням завідуючої хіміотерапевтичним відділенням онкодиспансеру цей препарат не використовувався, оскільки його застосування можливе тільки для лікування гострих хронічних лейкозів на базі гематологічних відділень, які в онкодиспансері відсутні.

Внаслідок прийняття МОЗом рішення щодо поставки медикаментів та виробів медичного призначення до регіонів без узгодження з останніми, непоодинокими були факти відмов лікувальних закладів від доставлених медикаментів з мотивацією про відсутність потреби, або у зв'язку із значними запасами чи незастосуванням в медичній практиці певного препарату. Найбільше відмов надійшло стосовно онкопрепаратів - на суму 747,6 тис. грн. та інсулінів - на суму 702,8 тис. гривень.

Зокрема, однією з причин відмови від інсулінів було те, що на початок 2004 року залишки невикористаних інсулінів становили близько 55 млн. грн., що відповідає майже половині річних бюджетних призначень. Разом з цим на придбання інших інсулінів, як зазначено вище, у 2002 - 2003 роках витрачено 29,3 млн. грн. коштів місцевих бюджетів.

МОЗом не вживаються заходи для забезпечення раціонального використання імунобіологічних препаратів, придбаних за рахунок коштів державного бюджету.

Так, за даними комп'ютерної програми «УкрВак» списано на розлив (природні збитки) вакцин в загальній кількості 7,4 млн. доз на суму понад 9,7 млн. грн., з них на суму 1,2 млн. грн. (12,4 %) понад регламентовані МОЗом коефіцієнти розливу, тобто фактично допущено збитки. Основними причинами понаднормативного розливу є придбання МОЗом багатодозних розфасовок вакцин, ефективне використання яких в малонаселених місцевостях неможливе.

Тендерним комітетом МОЗу допускалися численні порушення законодавства при проведенні закупівель за державні кошти. Не відіграла позитивної ролі в цьому питанні і спеціальна структура - відділ державних закупівель. Так; у ході перевірки представником Мінекономіки перевірено документацію по 66 тендерним процедурам, з них у 56 (85 % перевірених) при здійсненні процедури закупівлі загалом на суму 167,4 млн. грн. встановлено порушення норм Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти».

Крім того, тендерний комітет систематично перевищував повноваження, визначені відповідним положенням про нього, дозволяючи придбання препаратів з короткими термінами придатності.

Так, встановлено численні випадки закупівлі препаратів імунопрофілактики з термінами придатності значно меншими за ті, що обумовлювалися рішеннями Тендерного комітету та договорами з постачальниками. Як наслідок, за 2002-2004 роки санітарно-епідеміологічними станціями та лікувально-профілактичними установами списано вакцини у зв'язку з їх псуванням на загальну суму 437 тис. грн., з яких на суму 421 тис. грн. внаслідок закінчення терміну придатності та на суму 16 тис. грн. через незабезпечення умов зберігання. Крім того, виявлено прострочених препаратів в залишках на суму 10,3 тис. гривень.

Переважну більшість закупівель медичних препаратів та виробів медичного призначення (крім інсулінів) здійснено не у виробників або їх дистриб'юторів, а у посередницьких структурах, які в свою чергу проводили придбання у посередників, а тому проконтролювати об'єктивність цін, за якими проведено закупівлю, не представилося можливим.

В порушення пункту 7 статті 51 Бюджетного кодексу України та наказу Міністерства фінансів України від 06.04.98 № 83, якими обмежено термін попередньої оплати за рахунок бюджетних коштів, тендерний комітет МОЗ, з перевищенням повноважень, приймав рішення щодо продовження термінів поставки медикаментів, виробів медичного призначення та обладнання, внаслідок чого значні суми бюджетних коштів тривалий час перебували у користуванні комерційних -структур. При цьому втрачалися можливості щодо реалізації норм статті 2 законів України про державний бюджет України на 2002 та 2003 роки щодо формування його доходів від розміщення в установах банків тимчасово вільних бюджетних коштів, які обліковуються на рахунках Державного казначейства України. Виявлено фактів придбання матеріальних цінностей з перевищенням встановлених законодавством термінів передоплати загалом на 17,9 млн. грн., а фінансові санкції за прострочення визначених законодавством термінів поставки (втрачені доходи бюджету), за розрахунками, становили близько 1 млн. грн. Слід зазначити, що це лише частина суми, оскільки санкції обраховані не за всіма договорами, які виконано невчасно.

Так, постачальник концерн «Укравтопром-Інвест» (посередницька структура) невчасно виконав умови угоди щодо поставки автомобілів до ДП „Укрмедпостач» І в подальшому лікувальним закладам. При цьому тендерний комітет МОЗу двічі продовжував терміни поставки, внаслідок чого понад три місяці залишалися непоставленими 105 автомобілів швидкої медичної допомоги на суму 5,4 млн. грн. За розрахунками, через недотримання МОЗом вимог наказу Мінфіну від 06,04,98 № 83 станом на 25,03.04 втрати державного бюджету становили 187,6 тис. гривень.

Крім того, МОЗом не забезпечено внесення до державного бюджету сум штрафних санкцій, сплачених постачальниками за порушення термінів поставки матеріальних цінностей, попередньо оплачених за рахунок бюджетних коштів. Фактично стягнені фінансові санкції за окремими угодами загалом в сумі 268,7 тис. грн. залишилися як доходи у одержувачів бюджетних коштів.

МОЗом організаційно не забезпечено належний облік медичних препаратів та виробів медичного призначення у їх замовників. Перевірки на місцях також засвідчили недостовірність даних, внесених до фінансової звітності.

Зокрема, перевірками встановлено, що в медичних установах і закладах не було взято на облік імунобіологічних препаратів на загальну суму 27,1 млн. грн., з яких на час перевірки вже використано на суму 23,7 млн. грн. а решта на суму 3,4 млн. грн. є в наявності, але про них до МОЗу подано звіти, як про витрачені.

За результатами перевірки поновлено в обліку незаконно списаних медикаментів на суму 15,6 млн. грн., 504 посадових особи притягнуто до адмістративної відповідальності, в тому числі 1 особу за статтею 164-12 КУпАП, про результати перевірок проінформовано правоохоронні органи. Органами ДКРС направлено обов'язкові вимоги Міністерству охорони здоров'я України, місцевим органам охорони здоров'я та лікувальним закладам, в яких запропоновано терміново вжити заходи для усунення порушень, причин та умов їх виникнення. Керівниками перевірених об'єктів видано 457 наказів та притягнуто до дисциплінарної відповідальності 320 осіб,

Детальна інформація про результати перевірки в розрізі бюджетних програм подається в аналітичних довідках до цієї інформації.

За результатами перевірки Міністерству охорони здоров'я подано пропозиції щодо усунення виявлених порушень, а також докорінного перегляду організації проведення централізованих закупівель. Зокрема запропоновано…

(далее следуют семь пунктов предложений – «Обком»)

Голова П.К.Германчук.


"ОБКОМ"

Версия для печати  Версия для печати

14 Декабря 2004 13:23


 

 

Генпрокурор Луценко каже, що 31 травня врятував ціле місто. На яку нагороду він, на Вашу думку, за цей вчинок заслуговує?

Запрошення на чергове засідання РНБО України (6)

Обрання членом РНБО врятованого їм міста (16)

Дострокового присудження звання Генпрокурор-лейтенанта (22)

Повного зібрання підручників юридичного вишу (81)

Червоного диплома юриста з золотими літерами (9)

Медалі «Рятівник Третього Тисячоліття» (159)

Урочистого рукостискання від Зеленського (64)

Введите, пожалуйста, цифры с рисунка: