26 марта


14:53

У Києві скасували анонсовану півторадобову комендантську годину. Перехід на “літній час” ще не скасовано

12:38

Україна переводить стрілки на годину вперед, у Києві - комендантська година на півтори доби

21 марта


12:42

21.03.2022 у Києві та області на півтори доби вводять "посилену" комендантську годину

15 марта


15:06

У Києві та області знову запроваджують комендантську годину на півтори доби

11 марта


17:53

Міноборони РБ: інформація про ракетний удар по білоруському селу - фейк. Проте вторгнення в Україну готується

16:31

Російські літаки зайшли з території України і нанесли вогневе ураження по населених пунктах у Білорусі

15:58

Міністр оборони України звертається до народу Білорусі

22 мая


12:44

Операція «Гірдон»: Гіркін усім задоволений, а Гордона вважає дурнем, мерзотником, майже го…доном

14 мая


15:42

Окупанти «ізолювали» у Донецьку обвинуваченого у справі МН17

17 сентября


12:33

Гончарук прокоментував свій коментар щодо ПриватБанку

10:18

Прем’єр Гончарук не виключає «компроміс» із Коломойським щодо ПриватБанку

09:12

«Слуги народу» пропонують змінити закон «Про столицю» і провести вибори мера Києва у грудні

08:58

Будинок колишньої глави Нацбанку Гонтаревої спалили

08:40

Дoба ООС: один наш військовий загинув, двох поранено

16 сентября


17:28

Після програного Зеленським парі чиновників міської ради Дніпра оголошено в розшук

17:07

Скасовано постанову Матіоса про «засекречення» декларацій військових прокурорів

12:55

І цього тижня Зеленський не зможе відібрати у Авакова Нацгвардію

12:23

Бюджет-2020 презентують нардепам у п’ятницю

12:11

Посольство США сподівається, що нова ЦВК буде не гірше той, що розігнав Зеленський

11:59

Богдан - о фракції «Слуга народу»: там є «божевільні, психічно хворі»

08:41

Доба ООС: поранено одного військовослужбовця

15 сентября


17:27

Рада отримала проект держбюджету-2020

09:03

Доба ООС: обстріли не припиняються

14 сентября


14:59

Зеленський наклав вето на Виборчий кодекс з відкритими списками

08:50

Доба ООС: поранено вісьмох наших військових

13 сентября


18:44

У Кремлі наполягають: спочатку фіксація «формули Штайнмайера» - потім «нормандська» зустріч

17:26

Для Коломойського відкрилося «хороше вікно»: крізь нього він бачить вихід із ситуації з ПриватБанком

16:52

Меру Дніпра не пробачили вигране у Зеленського парі: у міськраді обшук

13:58

Порошенко прийшов на допит до ДБР – ДБР прийшло з обшуком до банка Порошенка

13:34

Стало відомо, під приводом чого намагаються вилучити у ПриватБанку документи, «пов'язані з юридичним захистом банку»

Ющенко отменил «земельное» постановление Кабмина и обратился в Конституционный Суд

Сегодня Президент Украины подписал Указ № 998/2008 «Про зупинення дії постанови Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2008 року №926»:


«Кабінетом Міністрів України 16 жовтня 2008 року видано постанову №926 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2002 року № 449».

Цією постановою викладено в новій редакції форму державного акта на право власності на земельну ділянку. При цьому на відміну від раніше чинної форми державного акта на право власності на земельну ділянку (що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2002 року №449) не передбачено його підписання головою місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування.

Зазначене рішення Кабінету Міністрів України прийнято всупереч нормам Конституції України, за якими земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави, є об'єктом права власності Українського народу, права власника щодо якого здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією (частина перша статті 13, частина перша статті 14), а також без урахування вимог Основного Закону України, якими визначені засади місцевого самоврядування, засади здійснення виконавчої влади в областях і районах місцевими державними адміністраціями (статті 7, 119, 142, 143), що конкретизовані в Земельному кодексі України, Законах України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації». Не враховано, зокрема, що голови місцевих адміністрацій та органів місцевого самоврядування, виконуючи повноваження щодо підписання державного акта на право власності на земельну ділянку, не тільки формалізували такий акт, але виконували завдання щодо контролю за додержанням гарантованого частиною другою статті 14 Конституції України права власності на землю, зокрема права, що набувається і реалізується громадянами.

Тож, ураховуючи, що усунення зазначених посадових осіб від здійснення контролю за додержанням відповідних прав громадян негативно позначиться на забезпеченні прав громадян на землю, постанова Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2008 року № 926 не відповідає і положенням Конституції України, за якими утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави, держава відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3), Конституція України має найвищу юридичну силу, нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй (стаття 8).

Ураховуючи викладене, відповідно до пункту 15 частини першої статті 106 Конституції України постановляю:

1. Зупинити дію постанови Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2008 року №926 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2002 року №449».

2. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.

Президент України Віктор ЮЩЕНКО

5 листопада 2008 року

КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ

З мотивів невідповідності Конституції України Указом Президента України від 5 листопада 2008 року №998 «Про зупинення дії постанови Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2008 року №926» згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України зупинено дію постанови Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2008 року №926 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2002 року №449».

У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої статті 106, статті 150 Конституції України, статей 13, 40 Закону України «Про Конституційний Суд України» звертаюсь до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність постанови Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2008 року №926, опублікованої в «Офіційному віснику України» (2008 р., № 81, ст.2732).

Названою постановою викладено в новій редакції форму державного акта на право власності на земельну ділянку, якою на відміну від форми акта в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2002 року №449 не передбачено необхідність його підписання головою місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування.

Зазначене рішення прийнято Кабінетом Міністрів України без урахування вимог Конституції України, якими, зокрема, гарантується здійснення місцевого самоврядування.

Згідно зі статтею 7 Конституції України в Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування.

За Основним Законом держави матеріальною основою місцевого самоврядування є, зокрема, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах (частина перша статті 142); територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності (частина перша статті 143).

Ратифікованою Україною Європейською хартією місцевого самоврядування визначено, що органи місцевого самоврядування є однією з головних підвалин будь-якого демократичного режиму; право громадян на участь в управлінні державними справами є одним з демократичних принципів, які поділяються всіма державами - членами Ради Європи; це право найбільш безпосередньо може здійснюватися саме на місцевому рівні; існування органів місцевого самоврядування, наділених реальними функціями, може забезпечити ефективне і близьке до громадянина управління (преамбула Хартії).

Конституцією України визначено засади місцевого самоврядування, зокрема, в населених пунктах (села, селища, міста), а також засади здійснення виконавчої влади в областях і районах місцевими державними адміністраціями.

На підставі пункту 2 статті 119 Конституції України місцеві державні адміністрації на відповідній території забезпечують законність і правопорядок; додержання прав і свобод громадян.

Конституційні положення конкретизовані в Законах України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації».

У статті 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено широке коло повноважень органів місцевого самоврядування у сфері регулювання земельних відносин, зокрема здійснення контролю за додержанням земельного законодавства та використанням і охороною земель, координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів.

Здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території забезпечує сільський, селищний, міський голова (частина третя статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»). За Рішенням Конституційного Суду України від 6 липня 1999 року № 7-рп/99 (справа про сумісництво посад народного депутата України і міського голови) міський голова є головною посадовою особою відповідної територіальної громади з представницьким мандатом.

Законом України «Про місцеві державні адміністрації» повноваження в галузі охорони земель покладено і на місцеву державну адміністрацію (стаття 21). За виконання покладених на місцеві державні адміністрації завдань і за здійснення ними своїх повноважень відповідальність несуть голови місцевих державних адміністрацій (пункт 1 частини першої статті 39).

Зважаючи на це, голова відповідного органу місцевого самоврядування або місцевої державної адміністрації, підписуючи державний акт на право власності на земельну ділянку, не тільки формалізував такий акт, але й виконував завдання щодо перевірки дотримання земельного законодавства, зокрема гарантованого Конституцією України права власності, в тому числі громадян, на землю (частина друга статті 14).

Відтак, видаючи постанову від 16 жовтня 2008 року №926, Кабінет Міністрів України діяв усупереч положенням статті 7, пункту 2 статті 119, частини першої статті 142, частини першої статті 143 Основного Закону держави.

Крім того, ураховуючи, що усунення зазначених посадових осіб від здійснення контролю за додержанням відповідних прав громадян негативно позначиться на забезпеченні прав громадян на землю, постанова Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2008 року №926 не відповідає і положенням Конституції України, за якими утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави, держава відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3), Конституція України має найвищу юридичну силу, нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй (стаття 8).

Ураховуючи викладене, прошу Конституційний Суд України розглянути питання щодо конституційності постанови Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2008 року №926 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2002 року №449».

Брати участь у конституційному провадженні за цим поданням уповноважено заступника Глави Секретаріату Президента України - Представника Президента України у Конституційному Суді України М.Ставнійчук.

Президент України В.ЮЩЕНКО


"ОБКОМ"

Версия для печати  Версия для печати

05 Ноября 2008 13:20


 

 

Генпрокурор Луценко каже, що 31 травня врятував ціле місто. На яку нагороду він, на Вашу думку, за цей вчинок заслуговує?

Запрошення на чергове засідання РНБО України (6)

Обрання членом РНБО врятованого їм міста (16)

Дострокового присудження звання Генпрокурор-лейтенанта (22)

Повного зібрання підручників юридичного вишу (81)

Червоного диплома юриста з золотими літерами (9)

Медалі «Рятівник Третього Тисячоліття» (159)

Урочистого рукостискання від Зеленського (64)

Введите, пожалуйста, цифры с рисунка: