15 июля


17:19

Директор ДБР обурений, що інформаціє з його відомства «зливають» не тільки Портнову

17:11

Вишинського сьогодні не звільнять

16:52

Суд скасував ліквідацію банку Клименка

14:35

Зеленський ввід до складу РНБО Богдана та двох його заступників

14:20

«Юру Єнакієвського» знову розшукують

12:17

Російський омдусмен приїхала до Києва подивитися, як суд звільнить з-під варти головреда «РИА Новости-Украина»

11:58

Суд зняв арешт з 415 об’єктів нерухомості Коломойського та його партнерів

10:50

«Опудало городнє, нахабний хам, дармоїд і нероба»: Боря Колесніков показав, що добре знає свій електорат (відео)

10:25

За даними ЦВК, винуватець смертельної ДТП під Полтавою Сердюков – довірена особа кандидата у нардепи від партії «Слуга народу»

09:48

«Слуга народу» заявляє, що винуватець смертельної ДТП під Полтавою не є членом партії

08:46

Суд дозволив «слузі народу» з ізраїльським паспортом брати участь у виборах

08:25

Добa ООС: без втрат

14 июля


13:03

Керівник ДФС після вказівки Зеленського написав заяву про звільнення

07:54

Дoбa OОС: поранено двох наших військових

13 июля


16:33

Новим головою Херсонської ОДА став екс-заступник міністра оборони

12:18

«Ви вважаєте, що я ідіот?»: Зеленський закликав в.о. голови ДФС Власова написати заяву про відставку

09:15

По будівлі телеканалу «112» вистрілили з гранатомету: влучили у літери «е» і «к» (фото)

08:26

Доба ООС: одного українського військового поранено, одного травмовано

12 июля


20:29

Полювання на мисливця: директора НАБУ зловили на трасі і зачитали протокол про корупцію

20:13

У МЗС розповіли про строки апеляції по справі Віталія Марківа

19:47

ЦВК відмовила у реєстрації спостерігачам від ОБСЄ - громадянам РФ

17:29

Після виборів в Україні Саакашвілі допоможе «реформувати юстицію і поліцію» Молдови

16:41

Італійський суд виніс вирок нацгвардійцю Віталію Марківу: 24 роки

14:20

Посли країн «Великої сімки» відреагували на законопроект Зеленського про люстраційну зачистку

12:21

МЗС відреагував на рішення генпрокуратури РФ щодо Світового конгресу українців

12:10

Від президента, міністрів, нардепів – до голів сільрад: з'явився текст проекту Зеленського про тотальну люстрацію

11:14

У Зеленського заперечують, що його офіс обшукало ДБР Портнова на замовлення ФСБ РФ

10:53

На цьому тижні у Криму знайдено тіла двох кримських татар

10:32

Папа Римський створив в Італії екзархат Української греко-католицької церкви

09:25

Суд дозволив колишньому заступнику генпрокурора Кузьміну балотуватись до ВР

КС оприлюднив рішення щодо неконституційності закону про НКРЕКП

Рішення було ухвалено учора.


Конституційний Суд України визнав неконституційними окремі положення Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», повідомляє відділ комунікацій Конституційного Суду України та правового моніторингу:

«13 червня 2019 року Конституційний Суд України ухвалив Рішення у справі за конституційним поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) частини першої статті 1, пункту 2 частини першої статті 4, частини першої, абзаців першого, другого частини другої статті 5, абзаців другого, третього, четвертого, п’ятого, тридцять дев’ятого, сорокового частини третьої, частини шостої статті 8 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг2 (справа про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг).

Цим Рішенням Конституційний Суд України:

– визнав таким, що відповідає Конституції України (є конституційним), абзац п’ятий частини третьої статті 8 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» від 22 вересня 2016 року № 1540–VIII;

– визнав такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), частину першу статті 1, пункт 2 частини першої статті 4, частину першу, абзаци перший, другий частини другої статті 5, абзаци другий, третій, четвертий, тридцять дев’ятий, сороковий частини третьої, частину шосту статті 8 цього Закону.

Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – Комісія) утворено Указом Президента України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» від 27 серпня 2014 року № 694. Законом України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» від 22 вересня 2016 року № 1540–VIII (далі – Закон) Комісію наділено статусом постійно діючого незалежного державного колегіального органу, який здійснює державну владу у визначених законом сферах.

Законом передбачено, що члени Комісії призначаються на посади Указом Президента України; їх повноваження припиняються достроково за рішенням Президента України. Призначення на посаду члена Комісії здійснюється за результатами відкритого конкурсного відбору на зайняття цієї посади, крім випадків передбачених Законом; організацію та проведення конкурсного відбору здійснює Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів Комісії, до складу якої входять: 1) дві особи, яких визначає Президент України; 2) дві особи, яких визначає Верховна Рада України; 3) одна особа, яку визначає Кабінет Міністрів України.

У Рішенні КСУ констатував, що утворення постійно діючого незалежного державного колегіального органу, який за функціональним призначенням, сферою діяльності, повноваженнями має ознаки центрального органу виконавчої влади, але не підпорядковується Кабінету Міністрів України і не належить до системи органів виконавчої влади, не узгоджується з Конституцією України.

Основний Закон України допускає утворення органу державної влади, який здійснював би державне регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю суб’єктів господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг, як центрального органу виконавчої влади. Такий орган може бути утворений Кабінетом Міністрів України (пункт 91 статті 116 Конституції України) із законодавчим визначенням Верховною Радою України його організації і діяльності (пункт 12 частини першої статті 92 Конституції України).

КСУ у своїх рішеннях неодноразово зазначав, що Верховна Рада України і Президент України при вирішенні питань утворення, формування органів державної влади та унормування їхньої діяльності згідно з частиною другою статті 19 Основного Закону України зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Президент України та Верховна Рада України мають діяти в межах конституційних повноважень, зокрема, щодо участі у формуванні лише тих органів, які передбачені Конституцією України.

У Рішенні КСУ вчергове наголосив на тому, що повноваження Президента України та Верховної Ради України визначаються виключно Основним Законом України і не можуть бути розширені законом або іншим нормативно-правовим актом. При цьому Основний Закон України не наділяє Верховну Раду України правом визначати у своїх актах повноваження парламенту і глави держави виходячи за межі тих, що встановлені конституційними нормами.

КСУ дійшов висновку про те, що повноваження глави держави та єдиного органу законодавчої влади в Україні щодо формування конкурсної комісії, як і право Президента України призначати членів Комісії та достроково припиняти їхні повноваження, Конституцією України не передбачені. Вказані повноваження, закріплені Законом, виходять за межі конституційної компетенції парламенту і глави держави.

Разом з тим, повноваження Кабінету Міністрів України, на відміну від повноважень Верховної Ради України і Президента України, можуть визначатись не лише Конституцією України, а й законами України. При цьому будь-яке повноваження Кабінету Міністрів України або іншого органу виконавчої влади не може визначатися законом усупереч конституційним приписам.

Зважаючи на те, що визнання неконституційними окремих положень Закону матиме правовим наслідком істотні прогалини у законодавстві стосовно порядку організації діяльності Комісії, що може унеможливити її функціонування та виконання нею завдань державного регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, КСУ визнав за потрібне відтермінувати втрату чинності відповідними положеннями Закону для приведення чинного законодавства у цій частині у відповідність до вимог Конституції України.

У Рішенні Суду зазначається, що частина перша статті 1, пункт 2 частини першої статті 4, частина перша, абзаци перший, другий частини другої статті 5, абзаци другий, третій, четвертий, тридцять дев’ятий, сороковий частини третьої, частина шоста статті 8 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» від 22 вересня 2016 року № 1540–VIII, визнані неконституційними, втрачають чинність з 31 грудня 2019 року.

Рішення Конституційного Суду України є обов’язковим, остаточним і таким, що не може бути оскаржене».


"ОБКОМ"

Версия для печати  Версия для печати

14 Июня 2019 16:39


 

 

Генпрокурор Луценко каже, що 31 травня врятував ціле місто. На яку нагороду він, на Вашу думку, за цей вчинок заслуговує?

Запрошення на чергове засідання РНБО України (1)

Обрання членом РНБО врятованого їм міста (10)

Дострокового присудження звання Генпрокурор-лейтенанта (8)

Повного зібрання підручників юридичного вишу (39)

Червоного диплома юриста з золотими літерами (4)

Медалі «Рятівник Третього Тисячоліття» (76)

Урочистого рукостискання від Зеленського (34)

Введите, пожалуйста, цифры с рисунка: